За да не звучи като хазартно залагане, специално за колегата с проблема ще обоснова предположението си по следния начин:
1 - Не се сещам за друго обяснение за появата на бял пушек в разширителния съд при студен мотор.
2 - Вероятно пробивът е много малък и поради това, че в охладителната система налягането е значително по-ниско от това в горивната камера, се получава преход на изгорели газове към охладителната система, но не и на течност в обратната посока. Това обяснява, защо не липсва охладителна течност, защо не се забелязва такава в картера, по щеката или по капачката за маслото.
3 - Налягането на изгорелите газове е максимално при натоварване на мотора и появата им в охладителната система води до образуване на газова възглавница, която влошава нормалната циркулация от което следва и прегряването на мотора. Най-вероятно това е съпроводено с относително студен радиатор, в момента в който индикацията на таблото отчита повишаване на температурата над работната независимо от това, че степените на вентилатора се пускат нормално (добре е колегата да провери това със студения радиатор).
Някога правен ли е тест с реактив за изгорели газове в охладителната система?
1 - Не се сещам за друго обяснение за появата на бял пушек в разширителния съд при студен мотор.
2 - Вероятно пробивът е много малък и поради това, че в охладителната система налягането е значително по-ниско от това в горивната камера, се получава преход на изгорели газове към охладителната система, но не и на течност в обратната посока. Това обяснява, защо не липсва охладителна течност, защо не се забелязва такава в картера, по щеката или по капачката за маслото.
3 - Налягането на изгорелите газове е максимално при натоварване на мотора и появата им в охладителната система води до образуване на газова възглавница, която влошава нормалната циркулация от което следва и прегряването на мотора. Най-вероятно това е съпроводено с относително студен радиатор, в момента в който индикацията на таблото отчита повишаване на температурата над работната независимо от това, че степените на вентилатора се пускат нормално (добре е колегата да провери това със студения радиатор).
Някога правен ли е тест с реактив за изгорели газове в охладителната система?
Comment