Известие

Collapse
No announcement yet.

Много странен проблем с прегряване на колата , моля помогнете

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    За да не звучи като хазартно залагане, специално за колегата с проблема ще обоснова предположението си по следния начин:

    1 - Не се сещам за друго обяснение за появата на бял пушек в разширителния съд при студен мотор.

    2 - Вероятно пробивът е много малък и поради това, че в охладителната система налягането е значително по-ниско от това в горивната камера, се получава преход на изгорели газове към охладителната система, но не и на течност в обратната посока. Това обяснява, защо не липсва охладителна течност, защо не се забелязва такава в картера, по щеката или по капачката за маслото.

    3 - Налягането на изгорелите газове е максимално при натоварване на мотора и появата им в охладителната система води до образуване на газова възглавница, която влошава нормалната циркулация от което следва и прегряването на мотора. Най-вероятно това е съпроводено с относително студен радиатор, в момента в който индикацията на таблото отчита повишаване на температурата над работната независимо от това, че степените на вентилатора се пускат нормално (добре е колегата да провери това със студения радиатор).


    Някога правен ли е тест с реактив за изгорели газове в охладителната система?
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 02:32.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Провери дали не ти презарежда динамото и от там да бърка уреда.Имаш и изгорели крушки може би от презаряд.

      Comment


      • #18
        re

        колега закарай колата в сервиз и да и направят тест с реактив за изгорели газове в охладителната система,същия проблем го имах лятото с една фиат брава и се оказа издухана гарнитура на главата!
        ALFA ROMEO 156 1,9 JTD (932B2) 77kW 105hp+++

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
          ... По мое мнение е абсурдно при градско каране колата винаги да е ОК, а при извънградско и на баир като с магическа пръчка винаги да прегрява,....
          Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
          Склонен ли си да поемеш разходите на колегата, ако след свалянето на главата се окаже, че проблемът е (и) друг ? При това тези разходи ще бъдат в британски паунди и по британски ценови ставки.
          Говориш небивалици, караш колегата да "поема" разходи, а дори не си виждал случаи със загряване само на извънградско. И за теб това е магия.

          А ти какво предлагаш в случая? ОК, да приемем факта, че термостата е първопричината за всичко. ОК, сменяме го.
          А кой ще оправи дима от казанчето и маслото смесено с антифриза.
          Или викаш като смениш термостата и точно с "магическа пръчка" всичко друго ще изчезне.
          Да те питам - ти мислиш ли, че другите последици ще се оправят, дори твоето предположение да е вярно и термостатът бъде сменен?
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • #20
            Абе то е ясно че на тази кола трябва да се свали главата и след това ще се види дали е спукана или е само за шлайф,като естествено преди това трябва да се провери дали термостата работи коректно,но както пише BO той може и да е първопричината,но сега работата е по сериозна.
            П.С Провери какво става между двата радиатора(този на охладителната течност и този на климатика) защото там се натрупва много мизерия която пречи на топлообмена.

            Comment


            • #21
              Така , днес се развънях на няколко сервиза да попитам колко ще ми струва ремонт на главата - и останах в ужас . Тази Алфа определено е най-най глупавата ми постъпка .... Но както и да е офертите са 1000-1500 паунда ( от 4 сервиза ) .Други 2 ми казаха , да си подготвя мин.1000 , но на тях специално и 2000 да им дам , не биха се захванали . Единият сервиз ( който е нещо с наименование Auto lusso specialist ... и които се занимават и с продажба на части втора ръка за алфи ) ми каза по телефона , че почти е невъзможно да е главата и според него е водната помпа , но ако по някаква случайност е главата ще ми излезе 1000 паудна . На мой въпрос колко ще ми излезе да сменят целия двигател с техен 2ра ръка , около 1000-1200 за двигател с 64к мили ( за сравнение моя е 154 к ) .... Но той си държеше , че е водната помпа и въпреки това , че аз имам разписка за сменена водна помпа и ангренаж от стария собственик.
              От целия шок относно ремонта , бях решил че по-скоро ще дам 1000 паудна да погребат колата 2м под земята , отколкото да ги дам на някой за ден работа.Но както и да е , качих се тая вечер и карах , карах . Та час и 40мин в града , колата НЕ прегря , на 10мин достигна 90 градуса и след това ту падаше ту пак стигаше 90. Даже не успях да чуя перката да се включи.Реших да изляза извън града , между селата , 5,6 50-60 мили в час . Така 30мин , колата НЕ прегря стои и не мърда от 90 , перка така и не чувам да се включва . Навън времето е топло 19 градуса . А пушека от казанчето продължава да си го има .
              Възможно ли е наистина проблемът да е по електриниката , освен двете крушки (габарит и задна скорост) не ми работят и дисплейчетата за климатика.

              Нямам идея какво става , ама наистина с кеф бих дал 1000 паунда да бъда първият официално погребал Алфа , вместо някой англичанин да прибере 800паудна печалба , а на пакито дето му работи да даде 70 .

              Comment


              • #22
                Белия дим е вероятно изпарение. Нали няма мехурчета.
                От разстояние е трудно да се каже.
                Карай и наблюдавай маслото и антифриза. И не се впрягай със съветите за скъпи ремонти. Понякога нещата са елементарни.
                Last edited by lordliness; d.m.y г., 13:10.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Спукана глава или пробив в гарнитурата на главата. Кое от двете, би могло да се разбере едва след свалянето на главата.
                  Аз също залагам на това.
                  Ако колата беше правена поне веднъж в България, щях да съм уверен, че е главата. Но като знам какви некадърници са по Европа, много вероятно е да е само крива глава и гарнитура.
                  За сравнение, Фиата ми имаше по блока остатъци от четири (4) вида гарнитури.
                  Ако подобни мърлячи са я оправяли, то нещата са ясни.
                  И още!
                  Има химикал, който много лесно определя, дали е гарнитура на главата или термостат, въпреки, че от термостата може да си отиде гарнитурата.
                  Накратко!
                  Слени термостата, шлайфай главата и смени гарнитурата на главата!
                  Ако е главата, по-добре си вземи друга кола!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #24
                    Колега raven_1, в първия си пост казваш, че при студен старт на мотора от казанчето излиза бял пушек. Същевременно казваш, че не се наблюдават мехурчета в него.

                    Това, за мен, са две противоречиви събития а градим предположения на тази база. Би ли уточнил, кое е вярното.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Няма мехурчета, има пушек

                      Comment


                      • #26
                        Вероятно газовете (белият пушек) идват през тънката връщаща тръба, която е над нивото на течността и поради това няма мехурчета в течността.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Ок , упдейт . Тъкмо се връщам от Алфа сервиз . Направих тест с една синя течност в казанчето , цветът стана зелен и казаха , че е или главата или цилиндър. Но не им се вярвало да е главата , почти никога не са имали дизелова алфа с проблем в главата. Казах ,че не са 100% сигурни докато не свалят главата. Цената е 1000-1500 паунда . Отделно съединителя е малко тежък , та съвета им беше да я разкарам възможно най-бързо. Дадох за нея 1100 и по-добре да съм на загуба 500-600 вместо да дам още 2000-2500 да я вкарам в ред. Посъветваха ме да я закарам на търговци ид а я заменя за друга кола , понеже трудно биха хванали прегряването (едва ли ще излязат на магистрала да я тестват) . И така , ще пиша по-натам да ви кажа до колко минимизирах загубите . Сега трябва да се захващам с козметични подобрения , особено почистване на казанчето :Д

                          Comment


                          • #28
                            Преди години с един опел на магистралата при висока скорост ми се спука водно съединение и докато се усетя, моторът прегря и изгори гарнитурата на главата. След напълване на системата минавах по 2 км. и нямаше никой а отзад - кълба от бял пушек. Добрах се то първия магазин за авточасти и си купих от онези прахове за запушване на течове. Бях много скептичен, че ще помогне с нещо, но нямах друг вариант освен да пробвам. След като го сипах, установих, че пушекът значително е намалял. Постепенно пробегът между две пълнения на системата започна значително да се увеличава и след стотина километра установих, че течност въобще не се губи. После минаха месеци, докато сваля главата. През това време съм минал поне 3000 км без никави проблеми. Когато накрая отворих мотора, установих, че препарата за запушване се беше идеално сплавил и запушил пробива на гарнитурата, който не беше никак малък.

                            Накратко - така и така си стигнал до подобна ситуация, силно ти препоръчвам да пробваш тази манипулация. Това няма да ти коства нищо и само можеш да спестиш едни големи суми.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Пффф , каръщината с тази кола е пълна :Д . Сипах една добавка, от магазина до нас ( 3мили ) , и когато паркиах , отворих капака и след минута радиатора изби . И така , минимизиране на раходите няма да има

                              Comment


                              • #30
                                Белия дим от казанчето дори след 3 минути работа на мотора на място го има при всяка кола. Това не трябва да те притеснява. Изпарения са по-скоро.

                                Елементарните неща които можеш да направиш и да си купиш един инфрачервен термометър (има ги и по аптеките дори за измерване темп на бебетата). И когато тръгне да качва градуси спри и измери на радиатора в двата края какво показва. След това и директно на термостата. Да не се окаже запъващ термостат или проблем с датчика. Не знам какви отлагания има в казанчето, но такива се получават и при смесване на два различни типа антифриз. Просто се пресича.

                                Направи това простичко нещо и пиши какъв е резултата.
                                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                                Comment

                                Working...
                                X